Activitate ineractivă coordonată de consilierul școlar d-na prof. de psiho. Rodica Manuela Datcu.
Obiective:
O1: conturarea unei stime/ imagini de sine pozitive prin valorificarea trăsăturilor personalităţii;
O2: dezvoltarea unei motivaţii cu potenţare pozitivă, cu suport afectiv, motivaţional, aspiraţional şi voliţional privind exprimarea productivă a inteligenţei emoţionale;
O3: însuşirea şi exersarea unor metode de auto/cunoaştere şi exprimare personală capabile să valorifice trăsăturile individuale ale personalităţii, precum şi potenţialul literar-artistic şi creativ al elevilor;
Metode şi procedee: exerciţiul, lucrul pe grupe, problematizarea, explicaţia, conversaţia, jocul didactic
Material didactic: prezentare power-point, chestionare, fişe de lucru, portofoliile elevilor, calculator, videoproiector, flip chart, markere, culori, carioca, consumabile
Desfăşurare:
1) Autocunoaştere şi comunicare. Exerciţiu proiectiv: ,,Copacul vieţii mele”
2) Exprimarea emoţiilor şi inteligenţa emoţională. Modalităţi de exprimare individuală şi relaţională. Chestionar "Inteligenţa emoţională"- M. Roco
3) Inteligenţa emoţională. Exerciţii joc: "Când sunt..."; Mă simt..."; Afectivitatea şi comportamentul determinat de situaţii concrete de viaţă. Lucru pe grupe. Problematizare
4) Evaluarea activităţii: evaluarea şi aprecierea lucrărilor elevilor şi a portofoliilor individuale. Sugestii pentru stimularea creativităţii prin valorificarea aptitudinilor şi intereselor individuale.