Proiectul ,,Potentialul Creativ si Personalitatea" este coordonat de d-na prof. Raluca Eugenia Voinea, de limba si literatura română si consilier şcolar d-na prof. psiholog Rodica Manuela Datcu. Acest proiect vizează potenţialul creativ şi personalitatea elevilor, pe o perioadă de patru ani, doar clasa aIX-a C din Liceul Teoretic ,,Mihail Sebastian" din Brăila.
Obiective generale:
a) însuşirea şi exersarea unor metode de învăţare, auto/cunoaştere şi exprimare personală capabile să valorifice trăsăturile individuale ale personalităţii (temperament, caracter, aptitudini) precum şi potenţialul literar-artistic şi creativ al elevilor;
b) conturarea unei stime/ imagini de sine pozitive prin valorificarea trăsăturilor personalităţii în activităţi de învăţare şi de recreere desfăşurate în clasă sau în mediul socio-cultural şi natural;
c) dezvoltarea potenţialului imaginativ şi creativ al elevilor prin elaborarea unor produse care să valorifice informaţiile, deprinderile, aptitudinile specifice;
Obiective specifice:
1) recunoaşterea şi descoperirea prin exerciţiu şi joc, interacţiune interpersonală a trăsăturilor individuale ale personalităţii;
2) creşterea capacităţii de introspectie şi autoevaluare pozitivă, prin creşterea încrederii în sine şi a stimei de sine ca urmare a conturării unei imagini de sine pozitive bazată pe trăsăturile pozitive de personalitate;
c) identificarea şi evaluarea trăsăturilor de personalitate care facilitează cunoaşterea şi dezvoltarea potenţialului creativ individual şi de grup prin diversificarea metodelor de activitate de învăţare specifice;
d) creşterea motivaţiei elevilor pentru autodescoperire, dezvoltare, implicare voluntară în activităţile proiectului.
Activităţi:
Joc: "Eu sunt..." - identificarea trăsăturilor pozitive de personalitate, care conturează şi valorizează imaginea de sine, stima de sine
a) însuşirea şi exersarea unor metode de învăţare, auto/cunoaştere şi exprimare personală capabile să valorifice trăsăturile individuale ale personalităţii (temperament, caracter, aptitudini) precum şi potenţialul literar-artistic şi creativ al elevilor;
b) conturarea unei stime/ imagini de sine pozitive prin valorificarea trăsăturilor personalităţii în activităţi de învăţare şi de recreere desfăşurate în clasă sau în mediul socio-cultural şi natural;
c) dezvoltarea potenţialului imaginativ şi creativ al elevilor prin elaborarea unor produse care să valorifice informaţiile, deprinderile, aptitudinile specifice;
Obiective specifice:
1) recunoaşterea şi descoperirea prin exerciţiu şi joc, interacţiune interpersonală a trăsăturilor individuale ale personalităţii;
2) creşterea capacităţii de introspectie şi autoevaluare pozitivă, prin creşterea încrederii în sine şi a stimei de sine ca urmare a conturării unei imagini de sine pozitive bazată pe trăsăturile pozitive de personalitate;
c) identificarea şi evaluarea trăsăturilor de personalitate care facilitează cunoaşterea şi dezvoltarea potenţialului creativ individual şi de grup prin diversificarea metodelor de activitate de învăţare specifice;
d) creşterea motivaţiei elevilor pentru autodescoperire, dezvoltare, implicare voluntară în activităţile proiectului.
Activităţi:
Joc: "Eu sunt..." - identificarea trăsăturilor pozitive de personalitate, care conturează şi valorizează imaginea de sine, stima de sine
Joc: "Simbolul personal" - autoidentificare şi repere valorice prin exprimarea emoţiilor, sentimentelor, nevoilor, valorilor personale
Chestionar - Recunoaşte-ţi temperamentul - recunoaşterea tipului temperamental, a trăsăturilor dominant exprimate în comportament, activitate, afectivitate;
Activitate interactivă: Calităţile mele şi ce pot să fac ca să fiu creativ - realizarea unor produse în care elevii să valoriice aptitudinile creative;
Colaborator al Proiectului
bibliotecar scolar al Liceului Teoretic ,,Mihail Sebastian”
Angelica Necula